COVİD Sonrası Dünyada Dijital Dönüşüm

Peki Paramızı Nereye Harcamalıyız?

MechSoft Bilgi ve İletişim Tek. Tic. A.Ş., Selin Başkan

COVİD Sonrası Dünyada Dijital Dönüşüm

Peki Paramızı Nereye Harcamalıyız?

08 Temmuz 2021 , Blog Yazılarımız

Devam eden COVID-19 pandemisinin, hepimiz için özellikle de Mart 2020'de karantinalar başladığından beri kendi dijital dönüşümlerini gerçekleştirme sürecinde olan kuruluşlar için bir meydan okuma olduğunu söylemek sanırım yanlış olmaz.

Gelişmelere hızlı ayak uydurabilen ve çevik bir iş yeri her zaman çok önemliydi ancak çalışanlarınızın çoğunun öngörülebilir bir gelecekte evden çalışacağı bir çağda daha da önemli hale geldi.

Ama aynı zamanda olumlu gelişmeler de var.  COVID-19 aşısı ile birlikte, yakında, her şey plana göre giderse, bu karantinalar kaldırılacak ve hepimiz yavaş ama emin adımlarla normale dönmeye başlayacağız. Tabii bu ‘yeni normalin’ tam anlamı ile neye benzeyeceğini kimsenin %100 tahmin etmesi beklenemez.

Bu durumda, haliyle ‘O zaman dijital dönüşüm çabalarınız ne olacak?’ sorusunu akla getiriyor.

Dijital dönüşüm stratejinize yatırım yaptığınız zaman paranın doğru alanlara odaklanmasını sağlamak her zamankinden daha önemli. Bu noktada birkaç önemli şeyi aklınızda tutmanız oldukça önemli.

Planlama

Özellikle devam eden pandemi sayesinde iş yapma şeklimizde meydana gelen tüm değişiklikler göz önüne alındığında, zamanınızı (ve paranızı) dijital dönüşüm konusunda doğru yerlerde harcadığınızdan emin olmanın en iyi yolu, her şeyin temelinde detaylı plan yapmak.

Evet, zamandan tasarruf etmek, kritik bilgileri dijitalleştirmek ve hem belgelere hem de süreçlere herkese, her zaman, her yerden erişim sağlamak gibi avantajlardan yararlanabilmek istiyorsunuz. Ancak uzun vadeli hedefleriniz göz önüne alındığında stratejinizin mantıklı olduğundan emin olmak için; bu hedeflerin gerçekte ne olduğu hakkında mümkün olduğunca fazla ayrıntıya girmeniz gerekir.

Örneğin, 

  • İşletmenizin müşteri deneyimini (veya bu müşterilerin sahip olduğu algıyı) anlamlı bir şekilde iyileştirmeye mi çalışıyorsunuz?

  • Çok fazla zaman alan ve önemsiz süreçleri otomatikleştirerek çalışan verimliliğini artırmak bir numaralı önceliğiniz mi? 

  • COVID öncesine göre daha fazla satış yapılmasını sağlayacak bir tür yeni sistem uygulamak mı istiyorsunuz?

En iyi sonuçları elde etmek için bir veya iki temel hedef seçin ve planınızı (ve bütçenizi) bu ihtiyaçlar etrafında oluşturun. Böylelikle, her zaman plana geri dönebilir ve işler değişirse daha sonra stratejik ayarlamalar yapabilirsiniz. 

Bulutu Kucaklayın, Hemen Şimdi!

Aynı doğrultuda, bu noktada, yeni bir CRM sistemi veya doküman, süreç ve akıllı bilgi yönetimi platformu gibi büyük ölçekli bir projeyi uyguladığınızda, sistemin mümkün olduğunca esnek olduğundan emin olmalısınız. 

Elbette, güvenlik ve veri yönetimi gibi alanlarda haklı endişeleriniz olabilir. Ancak bunlar yüzünden buluttan uzaklaşmak yerine, bulutun beraberinde getirdiği muazzam çevikliğin keyfini çıkarırken, endişelerinizi ele alıp çözmek için ne yapmanız gerektiğini bulmaya çalışın. 

Başarı için rakiplerinizin her zaman bir adım önünde (en kötü ihtimalle eşit) olduğunuzdan emin olmalısınız. Bu onlardan daha çevik bir yapıya sahip olmanız gerektiği anlamına gelir ki, bu da bulutu kucaklamadığınız sürece elde edemeyeceğiniz bir şeydir.

Ve… Hedefe Hareket

Son olarak, yeni sisteminiz tam anlamıyla, kolay ve verimli kullanıma yakın değilse, dünyadaki en mükemmel şekilde yürütülen dijital dönüşümün bile sonuçta pek bir şey ifade etmeyeceğini anlamalısınız. Kilit personel üyeleri ve paydaşlar, "çok karmaşık" veya "daha az etkili" olduğunu düşündükleri için yeni sistemi kullanmak istemezlerse, muhtemelen kullanmayacaklardır.

Değişim yönetimi , dijital dönüşüm için hayati öneme sahiptir. Bu nedenle, insanları yeni çözüm konusunda eğitmek için bütçenizin bir kısmını kullandığınızdan emin olmanız gerekir.

Belirli bir süre sonra, çalışanlarınız ile mutlaka değişikliği değerlendirebilmek ve faydasının ne kadar anlaşıldığını gözlemleyebilmek adına iletişime geçin. Gerekiyorsa, devam eden ve hatta gelecekteki danışmanlık maliyetleri için bütçe ayırmayı unutmayın çünkü sisteminiz ne kadar güçlü olursa olsun insanlar kullanmaya istekli değilse başarı yakalamanız mümkün olmayacaktır.

Hedefinize emin adımlarla ilerlemek ve başarıya ulaşabilmek için ilk adım, bir tık uzağınızda..