Satış Süreçlerinin E-Ticaret Üzerinden Yönetimi

CloudOffix ile Çevrimiçi Sipariş Yönetimi

MechSoft Bilgi ve İletişim Tek. Tic. A.Ş., Sezgi Özkan

Satış Süreçlerinin E-Ticaret Üzerinden Yönetimi

CloudOffix ile Çevrimiçi Sipariş Yönetimi

21 Eylül 2021 , MechSoft Blog

 Sipariş yönetimi, siparişin alınması, siparişteki ürünlerin paketlenmesi ve sevk edilmesi ve müşteri memnuniyeti ile ilgili geri bildirimlerin alınması sürecidir.

Geçmişte tabi ki bu süreçler için fiziksel mağazalar gerekirken artık dijital pazarlama sayesinde buna ihtiyaç kalmadı. Dileyen herkes gerekli prosedürleri hallettikten sonra ürünlerini e-ticaret sitesine yükleyerek internet üzerinden ürün satışlarını yapabilir.

CloudOffix ile artık internetten satış yapmak hiç artık daha da kolay! Kendi e-ticaret sitenizi oluşturabilir, ürünlerinizi sergileyebilir, satışını gerçekleştirip, kargo süreçlerini takip edebilirsiniz. Aynı zamanda pazarlama çalışmalarını yürüterek arama motoru optimizasyonu (SEO) uyumluluğunu sağlayabilirsiniz.

Bir müşteri ürünleriniz ile ilgilendiğinde sahip olduğumuz birçok satış kanalının herhangi biri üzerinden sipariş verdiğinde, sorunsuz sipariş yönetimi sürecini başlatmak ister. Doğru sipariş yönetimi, CloudOffix gibi doğru sipariş yönetimi yazılımıyla başlar. Müşterilerinizi memnuniyetini en üst seviyede tutacağınız bir satış sürecini yaşamasını sağlayın.

İlgili adımlar:

Satış siparişi döngüsü bir satış siparişi ile bitmez, bir süreci başlatır. Bu süreç oldukça önemlidir, çünkü müşterilerin hizmetlerinizi bir kereye mahsus mu kullanacağını yoksa daha fazlası için geri gelip gelmeyeceğini belirleyecektir.

Açık nedenlerden dolayı ikinci seçeneği tercih ederiz. Gelirimizi artırabilmek için ve pazarda akılda kalıcı bir marka olabilmek adına her zaman geri dönen ve memnun müşteriler isteriz.

Satış siparişi sürecini tamamlanması için adımları özetlersek;

İlk Sipariş

Var olan satış kanallarımızdan birinden müşteri sipariş oluşturduğunda ya da manuel olarak sisteme sipariş girdiğinizde süreç başlamış olur. Siparişi karşılamanın bir parçası, tatmin edici bir müşteri hizmeti sağlamak ve müşteri talebini karşılamak için doğru bir şekilde stok yönetimi yapmak ve siparişleri takip etmektir.

Müşteri adayınız fırsata dönüştü, ardından satış döngüsünden sipariş vermeye kadar gitti. Bu tabi ki başarı ama burada bitmiyor. Peki sırada ne var? 

Artık müşterinizi memnun etmek ve her seferinde sizi seçmelerini sağlamak için sonraki adımları atmanız gerekiyor. CloudOffix, müşteri memnuniyetini tamamlamak için satış döngüsü sürecinde sorunsuz bir yolculuk sağlamak için size CRM yazılımı sağlayacaktır.

Böylece müşteriniz siparişini verdikten sonra ve CloudOffix  Invoicing Cloud aracılığıyla ödemeyi kabul edebilir ve CloudOffix çok kanallı satış sistemini kullanarak tüm süreci yönetebilirsiniz.

CloudOffix E-Commerce Cloud’u kullanarak kolayca web sitesinizi oluşturarak o web sitesi üzerinden online siparişleri alabilirsiniz. Bu web sitesini oluştururken herhangi bir teknik bilgiye bile ihtiyacınız yok üstelik! Harika sürükle ve bırak özellikleri, kolayca oluşturulan butonlar, metin ve resim kutuları ve çevrimiçi ödeme kanallarıyla tamamen entegre olmasıyla kullanımı çok basit!

Bu aşamaya kadar çok iyi, değil mi? Ancak hepsi bu kadar değil.

Daha önce belirtildiği gibi E-Commerce Cloud gibi entegre çok kanallı satış özelliklerimiz aracılığıyla veya tercih ederseniz sosyal medya kanallarınızı veya Trendyol, Amazon, HepsiBurad.a gibi diğer platformları kullanarak siparişlerinizi alabilirsiniz. CloudOffix ile tüm siparişleri, tek bir platformda kolayca yönetilerek entegre edilir.


Kargolama

Bu adım, müşterinin siparişini onlara ulaşana kadarki aşamayı kapsar. Burada dikkat etmeniz gereken en önemli konu ise siparişin doğru müşteriye makul bir sürede ve hasar almadan ulaştığından emin olmalısınız! Bu nedenle, depo yönetimi bu iş sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır.

Bunu sağlamak için bu adımda birkaç ekstra adım vardır. Burada yer alan diğer adımlar aşağıdaki gibidir:

  • Depo Kontrol

Müşterilerinizin sipariş ettiği ürünleri seçin ve paketleyin. Diyelim ki bir ürününüz depoda kalmadı, ürünlerin tedariğini sağlayın. İstediğiniz kadar deponuz olabilir CloudOffix sizin yerinize bu kontrolleri yapar ve firma olarak satın almanız gereken ürünler hakkında otomatik bir süreç başlatır.

Öğe kodlarına göre listelendikleri yer olan CloudOffix Envanteri aracılığıyla doğabilecek hataları en az indirerek  bu adımı kolayca gerçekleştirmenizi sağlar. 

  • Paketleme

Özellikle özel dikkat gösterilmesi gereken kırılgan ve kırılabilir eşyalar için paketleme çok önemlidir. Ürünler için her zaman doğru ambalajı kullanın. Eşyaların kırılmasına yol açabilecek bir paketleme yapmak ya da gereğinden fazla paketleyerek değerli ambalaj malzemelerini gereksiz yere israf etmek istemezsiniz.

            1) Nakliye ve Teslimat

Paketleme siparişle birlikte tamamlandıktan sonra depo personeliniz genellikle aşağıdaki görevleri üstlenir:

            2) Paketi doğru şekilde etiketleyin ve ilgili faturayı ekleyin:

Müşterinizin teslimat ayrıntılarını ve faturasını yazdırmak için CloudOffix'i kullanarak paketleri doğru şekilde etiketleyin. İsteyeceğiniz veya ihtiyacınız olan son şey, paketi başka birine göndermek ve bir zamanlar hevesli müşterinizin mutsuz olmasına neden olmaktır. Bu nedenle, düzenli sipariş teslimatı için doğru sevkiyat etiketinin kullanılması çok önemlidir.

            3) Satış kanallarınızdan siparişi gönderildi olarak işaretleyin:

Artık sipariş yeni sahibine doğru yola çıktığına göre, tüm satış kanallarınızda sipariş durumunu güncellemeniz gerekiyor. Birden fazla kanal kullanıyorsanız, yalnızca e-ticaret platformunuzu değil hepsini güncellediğinizden emin olun. Hepimiz biliyoruz ki, müşteriniz bu bildirimi takip edecek ve tabii ki işletmenizin bu süreci nasıl idare ettiğine dikkat edecek. Öyleyse, harika bir izlenim bırakma fırsatını kaçırmayın!

            4) Gönderim onayını ve takip numarası ayrıntılarını müşterinize e-posta ile gönderin:

Sipariş kalemlerini paketleyip müşterinize gönderdiniz. Ancak müşterinizin bir tür sihirli güçleri olmadığı sürece bu konuda hiçbir fikri olmayacaktır.

CloudOffix içinde müşterinize siparişlerinin son durumu hakkında bilgi veren bir e-posta gönderin. Teslimat sürelerinizi minimumda, müşteri memnuniyetini maksimumda tutun.


Ödemeler ve İadeler

Müşteri siparişi yönetiminin muhasebe kısmı da CloudOffix ile çok basittir. Paypal, Iyzico, Wise, Ingenico gibi çevrimiçi ödeme ağ geçitleriyle tamamen entegre olan CloudOffix Invoicing Cloud aracılığıyla güvenli bir şekilde kredi kartı ödemelerini alın.

Herhangi bir nedenle geri ödeme yapılması gerekiyorsa bu işlemi de sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. 

CloudOffix ile müşterilerinizi ve kendinizi mutlu edin.

Müşteri Memnuniyeti Yaratın

Gerekli adımları izlediniz, müşteriniz siparişini aldı ve buradaki işiniz bitti değil mi? Aslında, durum hiç de öyle değil. Henüz bitmedi!

Müşteri memnuniyeti, işletmeniz için en önemli kısımlardan biridir. Mutlu müşterilerinizi oldukları gibi tutmak ve gerektiğinde mutsuz müşterileri (varsa) mutlu müşterilere dönüştürmek isteriz. Kabul edelim ki her zaman geliştirmeye ve iyileştirmeye açık olmalıyız. 

Sipariş süreciniz tamamlandıktan sonra müşterilerinizi takip etmek için CloudOffix anketlerini kullanın. Onlara müşteri memnuniyeti anketlerini e-posta ile gönderin ve süreci nasıl ele aldığınızı ve hangi alanları iyileştirmeniz gerektiğini düşündüklerini sorun.

Bu adım, müşterilerinize onları gerçekten önemsediğinizi gösterdiği için büyük önem taşır. Müşterileriniz, kendilerini değerli hissettirdiği için bu tür bir ilgiyi sevecektir. Sürekli bir müşteri ile tek seferlik bir müşteri arasında belirleyici faktörlerden biri olarak büyük bir rol oynayan bu küçük özenli eylemlerdir. Gerekirse iyileştirmeleri ölçmek için CloudOffix doğru gerçek zamanlı veri raporlama araçlarını kullanın.

CloudOffix ile Satış Sipariş Yönetimi, kuruluşunuzun sipariş gerçekleştirme yolculuğu boyunca en iyi müşteri deneyimini sunmasına ve nihayetinde işletme gelirinizi ve büyümenizi sağlamasına yardımcı olmak için bu adımların her birinde yanınızda olacaktır. Sizde hemen CloudOffix'i inceleyebilir, 15 günlük demo başlatabilir ya da direkt bizimle iletişime geçebilirsiniz.