İşinizi Yönetmek İçin Hala Excel Mi Kullanıyorsunuz?

Alışkanlıklardan Vazgeçmenin Tam Zamanı!

MechSoft Bilgi ve İletişim Tek. Tic. A.Ş., Sezgi Özkan

İşinizi Yönetmek İçin Hala Excel Mi Kullanıyorsunuz?

Alışkanlıklardan Vazgeçmenin Tam Zamanı!

22 Haziran 2021 , MechSoft Blog

Excel tablolarının iş hayatında kullanılması, çok uzun yıllardı insanlar için alışkanlık haline geldi. Bu nedenle günümüzde hala yaygın olarak kullanılmaya devam ediyor. Geçerliliğinin günümüz iş dünyasında var mı yok mu hiç düşündünüz mü?

90'lı yıllarda, müşteriler, satıcılar, programlar, planlar, fikirler vb. gibi her tür veriyi düzenlemeyi kolay ve zahmetsiz bir hale getirdiğinden, Excel iş için üstün bir araç olarak sayılıyordu. O dönem için, veri girişi için ayrıca bir yazılım kullanmak çok pahalı olduğundan insanlar Excel tablolarını kullanarak işlerinde daha verimli, üretken ve işbirlikçi olmaya çalışıyorlardı.

Bugün bu durum değişti. Yazılım endüstrisi hızla gelişirken sunulan çözümler her geçen gün daha popüler hale geliyor. Excel ile tüm iş operasyonlarınızı yönetmek imkansızdır. İşletmenizi daha verimli, üretken ve iş birliğine dayalı bir şekilde yönetebilmek için Excel'in sunduklarından daha fazlasına ihtiyacınız var. 90'lı yıllarda Excel'in sağladığı faydalar artık günümüzde yetersiz kalmaktadır.

Excel'i geçmişte bırakıp geleceğe yeni bir adım atmanız için birçok nedeni listeleyebiliriz. Bazılarına bakalım;

  • Hata Yapmaya Müsait: Excel elektronik tabloları insanlar tarafından oluşturulur ve içlerindeki bilgiler çoğunlukla diğer kaynaklardan veri kopyala/yapıştır olarak eklenir. Bu nedenle hata yapmak kaçınılmazdır.

  • Dağınık Haldeki Veriler: İş birimlerinizin her birinin, kendi süreçlerini yönetmek için ayrı Excel sayfaları kullandığını düşünelim örneğin CRM, Pazarlama veya Proje Yönetimini birlikte yönetiyorsunuz. CRM verilerini, ayrı bir Excel tablosundaki zaman çizelgesi verileriyle ilişkilendirebilir misiniz? Açıkçası, bu mümkün değil.

  • Farklı İş Birimlerinin Yönetimi Entegre Yönetimi: Günümüzde iş süreçleri çok hızlıdır ve bir iş biriminden başlayan herhangi bir iş süreci farklı iş birimleriyle bağlı ilerler. Her aşamada yeni veri girişleri, onaylar, geriye ve ileriye gitme vb. Vardır. Tüm bu verileri tek bir Excel tablosunda nasıl depolayabilir ve gerektiğinde doğru şekilde güncelleyebilirsiniz? Çok fazla formül yazmanız mı gerekiyor? Onlarca Excel e-tablosu oluşturmanız ve bunları tek bir e-tabloda birleştirmeniz mi gerekiyor? Muhasebe / Faturalandırmanızı yönetmek ve Kar / Zarar raporu oluşturmak için daha iyi araçları hak ediyorsunuz.

  • Tablolarda Yer Alan Veriler Güvenli Mi?: Excel tabloları içindeki veri güvenliği, karşılaştığınız başka bir ana sorundur. Her veriyi bu tablolarda sakladığınızda, tüm iş verilerinizin bazı çalışanlarınız tarafından erişilebilir olduğu anlamına gelir. Bu veriler büyük olasılıkla birçok farklı yerde kopyalanır ve hepsini güvenli bir şekilde yönetmek imkansızdır.

  • Excel Tablolarında Veri Bozulması: Tüm verilerinizi elektronik tablolarda sakladığınızda, hiç düşündünüz mü, ya tüm bu dosyalar bozulursa? Excel esas olarak tüm iş ve iş verilerinizi yönetmek için geliştirilmediğinden ve bugün 90'lardan çok daha yüksek verileri işlememiz gerektiğinden, excel tabloları büyük miktarda veriyi depolamak için o kadar güvenli değildir.

Uzun vadede, işinizi uzun süreli yapmak istiyorsanız, tüm iş operasyonlarınızı yönetmek için CloudOffix gibi bir iş platformu kullanmak daha iyidir. CloudOffix'i buradan 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.